بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands یک بازی شوتر تاکتیکی اوپن ورلد است که توسط استودیو Ubisoft Paris ساخته شده است. این دهمین بازی در فرانچایز Tom Clancy’s Ghost Recon و اولین بازی اوپن ورلد این سری است. این بازی از فضای آینده نگرانه بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter فاصله گرفته و از این نظر، به اولین بازی Tom Clancy’s Ghost Recon شباهت دارد. Ubisoft مدعی است که این، یکی از بزرگترین بازیهای اوپن ورلد است که تا کنون عرضه کرده و دنیای آن متشکل از محیطهایی چون کوهستان، حنگل، دشت و کویر نمک است. این بازی به صورت رسمی در تاریخ 7 مارس 2017 برای PC، PS4 و Xbox One عرضه میشود.
گیم پلی
بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands یک بازی شوتر تاکتیکی اوپن ورلد است که از هر دو زاویه دید سوم شخص و اول شخص بهره میبرد. بازیکنان نقش یکی از اعضای تیم Ghosts، یک جوخه خیالی از ارتش ایالات متحده را ایفا میکنند. این بازی بر خلاف بازیهای Advanced Warfighter و Future Soldier، فضایی آینده نگرانه نخواهد داشت و مانند بازی Tom Clancy’s Ghost Recon، جوی مدرن و امروزی خواهد داشت و اسلحه و تجهیزات درون بازی، بر اساس نمونههای واقعی امروزی ساخته شدهاند. البته، بازی شامل تجهیزات اریجینالی چون پهبادها برای پیدا کردن دشمنان و اهداف خواهد بود. تواناییهای این پهبادها، محدود هستند و باید آپگرید شوند. بازی اولین عنوان از این سری است که از یک دنیای باز بهره میبرد و شامل محیطهای گوناگون چون کوهستان، جنگل، دشت و کویر نمک و همچنین آب و هوای دینامیک و چرخه روز و شب خواهد بود. تمام کردن مأموریتها در روز، به بازیکن این اجازه را میدهد تا دشمنان را راحتتر شناسایی کند و تمام کردن مأموریتها در شب، به گیمر از ناظر تاکتیکی، برتری میدهد تا با مخفی کاری بیشتری مأموریت را به پایان برساند. بازیکنان باید قبل از انجام مأموریتها دیده بانی کنند. تعداد زیادی خودرو از جمله موتور سیکلت، هلیکوپتر و باگی در بازی خواهند بود. بر خلاف عناوین قبلی، بازی Wildlands دارای مراحل جانبی نیز خواهد بود.
در انجام مأموریتها، گیمر راههای زیادی برای رسیدن به نقطه شروع مراحل دارد. وی میتواند با چتر از هلیکوپتر پریده، راه رفته یا با وسیله نقلیه به مقصد خود برود. گیمر میتواند از راههای متعددی یک مأموریت را به پایان برساند و میتواند از مخفیکاری، سلاح سرد، اسلحه دوربرد یا مبارزه از راه نزدیک، استفاده کند. در بین مأموریتها، گیمر آزاد است تا دنیای بازی را بگردد و در بازی، ایستگاههای بازرسی متعددی وجود دارد که توسط گیمر، قابل تصاحب هستند. گیمر میتواند در بازی، با یک دست دشمن را گرفته و با دست دیگر، از سلاح خود استفاده کرده و به دیگران شلیک کند.
در خارج از مأموریتها، گیمر میتواند با NPCها، از جمله شهروندان، مأمورین دولتی یا شورشیان، تعامل دوستانه یا خصمانه داشته باشد. این تعاملات، نیازمند استراتژی هستند زیرا تأثیر زیادی در دنیای بازی دارند و میتوانند در انجام مأموریتها، مؤثر باشند. بازیکنان همچنین برای لول آپ، XP دریافت میکنند. کاراکترهای قابل بازی، قابل شخصی سازی هستند و غنایم باقی مانده از دشمنان، توسط گیمر قابل استفاده و اسلجه و تجهیزات نیز قابل آپگرید هستند. به گفته کارگردان بازی، هوش مصنوعی بازی غیر سناریویی و برنامه ریزی نشده است و هر کاراکتر، مقاصد و اهداف خود را خواهد داشت.
بازی دارای یک مود 4 نفره تیمی آنلاین خواهد بود که گیمر به همراه سه فرد دیگر، میتواند در دنیای بازی گشته و مراحل را تمام کند. بازی تک نفره هم قابل انجام است و گیمر با سه هم تیمی که توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند، به بازی میپردازد و میتواند به آنها فرمان دهد.