همانطور که میدانید مدت زیادی تا عرضه بازی Jump Force نمانده است، یک عنوان جاه طلبانه که اینبار بجای خلق یک داستان جدید و شخصیتهای نو، قهرمانهای محبوب مانگاهای ژاپنی را دور هم جمع کرده تا یک گردهمایی بزرگ را تشکیل دهد.
اگر تا به حال نمایشی از بازی Jump Force ندیدهاید، جالب است بدانید که این عنوان، توسط تهیه کننده پر کار این روزها در عرصه بازیهای رایانهای، یعنی Bandai Namco پشتیبانی میشود، و سازندگان بازی در استودیو، SPIKE CHUNSOFT با ایده جدیدشان دست به کاری خارقالعاده زدهاند. بازی Jump Force عنوانی سه بعدی در سبک مبارزهای است که اساس آن بر پایه دنیا و شخصیتهای محبوب مجله بسیار مشهور Jump است. اکثر مانگاهای معروفی که ما با آنها آشنایی داریم متعلق به این مجله پرفروش و معروف هستند. بعد از خواندن مانگاها و تماشا انیمههای خوش ساخت بر اساس داستانشان، اینبار شاهد ساخت یک بازی مبارزهای بر اساس این مانگاها هستیم. بهترین نکته این بازی این است که، هر کدام از داستانها را به صورت جداگانه تجربه نخواهیم کرد، چرا که بازی Jump Force تمامی شخصیتها را برای یک بازی مبارزهای خوب در کنار هم جمع کرده است و حالا همه آنها در دنیای ما حاضر هستند و میتوانیم شخصیتهای محبوب سری مانگاهای Dragon Ball Z، One Piece، Naruto و بسیاری دیگر از چهرههای آشنا دوست داشتنی را در بازی به صورت سه در مقابل سه، ببینیم و مبارزه کردن در کنارشان را تجربه کنیم.
در این مقاله، قصد داریم قبل از اینکه بازی بطور رسمی برای کنسولهای PS4، Xbox One و رایانههای شخصی منتشر شود، به جزئیات و مواردی که نیاز است بدانیم، نگاهی بیاندازیم.
همانطور که اشاره کردیم، Bandai Namco انتشار بازی را به عهده دارد و اعلام کرده که عنوان مورد انتظار Jump Force در تاریخ 26 بهمن ماه (15 فوریه 2019) برای کنسولهای نسل هشتم و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. فقط چند روز تا انتشار این بازی مانده است و به محض اینکه به بازارهای جهانی راه پیدا کند، شاهد آپدیتهای جدید، پشتیبانی، DLCها و محتویات گسترش دهنده خواهیم بود، چرا که Jump Force قرار است عنوانی به یاد ماندنی باشد.
پاداش پیش خرید
همانطور که اطلاع دارید، بسیاری از سازندگان برای افرادی که به محصولشان قبل از عرضه اعتماد کردهاند، پاداشهای خوبی میدهند. در این میان Bandai Namco هم تصمیم به انجام چنین کاری را دارد. با توجه به اطلاعات جدید، اگر بازی را پیش خرید کنید، از فواید بسیار خوبی برخردار خواهید شد. اینطور که پیداست بخشی خاص مخصوص تمرین برای خریداران بازی تعبیه شده است و این افراد با پیش خریدشان به آیتمهای خاص و خوبی دست پیدا خواهند کرد.اما بهتر است بدانید، اگر به دنبال قدرتهای بیشتر در بازی هستید به سراغ پیشنهاد پیشخرید نروید، چرا که بازی مبارزهای Jump Force بسیار برابر و بالانس خواهد بود و با پیشخرید برتری خاصی در میدان مبارزه به دست نخواهید آورد.
اگر بخواهیم به محتویات پیشخرید نگاهی بهتر داشته باشیم، باید بگوییم که در این بسته سه آیتم خاص برای شخصی سازی مبارزها و یک وسیله نقلیه برای گشت و گذار در محیط آنلاین بازی به دست خواهید آورد.
شخصیتها
همانطور که اشاره کردیم، قرار است شخصیتهای محبوب و مشهوری را در این بازی ببینیم، از قدیمیترین عناوین که آغاز مانگایشان به چند دهه قبل برمیگردد تا مانگاهایی که به تازگی کارشان را شروع کردهاند. اگر از قبل با این شخصیتها آشنا شدهاید قطعاً مثل ما برای همراهیشان در یک مبارزه سخت انتظار میکشید.
لیست تمامی شخصیتهای قابل بازی در عنوان Jump Force :
Asta (Black Clover)
Ichigo (Bleach)
Rukia (Bleach)
Aizen (Bleach)
Renji (Bleach)
Ryo (City Hunter)
Goku (Dragon Ball Z)
Vegeta (Dragon Ball Z)
Trunks (Dragon Ball Z)
Piccolo (Dragon Ball Z)
Frieza (Dragon Ball Z)
Cell (Dragon Ball Z)
Dai (Dragon Quest: The Adventure of Dai)
Kenshiro (Fist of the North Star)
Gon (Hunter x Hunter)
Hisoka (Hunter x Hunter)
Killua (Hunter x Hunter)
Kurapika (Hunter x Hunter)
Jotaro Kujo (JoJo's Bizarre Adventure)
Dio (JoJo's Bizarre Adventure)
Deku (My Hero Academia)
Naruto (Naruto)
Sasuke (Naruto)
Boruto (Naruto)
Gaara (Naruto)
Kakashi (Naruto)
Kaguya (Naruto)
Luffy (One Piece)
Blackbeard (One Piece)
Boa Hancock (One Piece)
Sabo (One Piece)
Sanji (One Piece)
Zoro (One Piece)
Himura Kenshin (Rurouni Kenshin)
Shishio Makoto (Rurouni Kenshin)
Dragon Shiryu (Saint Seiya)
Pegasus Seiya (Saint Seiya)
Yugi Muto (Yu-Gi-Oh)
Toguro (Yu Yu Hakusho)
Yusuke Urameshi (Yu Yu Hakusho)
Galena (شخصیت متعلق به بازی)
Glover (شخصیت متعلق به بازی)
Kane (شخصیت متعلق به بازی)
Navigator (شخصیت متعلق به بازی)
همانطور که مشاهده کردید، مبارزان این بازی بسیار زیاد هستند و در انتهای لیست میتوانید چند شخصیت از بازی که ساخته دست سازندگان هستند را هم مشاهده کنید. نکته جالب اینجاست که Bandai Namco یک محتوای گسترش دهنده را از همین حالا برای بازی تایید کرده است و در این DLC 9 شخصیت جدید به بازی اضافه خواهند شد. متاسفانه هنوز اطلاعاتی از هویت این 9 شخصیت جدید وجود ندارد و باید تا انتشار DLC صبر کنیم.
در نمایشهایی از بازی شخصیتهای خاصی نظیر یاگامی لایت (Light Yagami) و شینیگامی عجیبش ریوک (Ryuk) از مانگای محبوب Death Note را مشاهده کردیم و تقریباً اکثر بازیکنان گمان کردند که این دو شخصیت در بازی حضور خواهند داشت. تهیه کننده بازی، کوجی ناکاشیما (Koji Nakashima) در این رابطه توضیح داد: «این دو برای بازی بسیار قدرتمند بودند.» صحبتهای تهیه کننده بسیار منطقیست، چرا که برای یاگامی نوشتن اسم سه نفر در دفترچهای کوچک، آنقدر هم سخت نخواهد بود. از همین رو میتوانیم متوجه شویم که نمایش این دو شخصیت، حضوری افتخاری بوده است و سازندگان تمامی شخصیتهای مجله Jump را ابتدا مورد بررسی قرار دادهاند و حضور داشتن یا نداشتنشان کاملا فکر شده است.
نکته دیگری که ناکاشیما به آن اشاره کرد، این بود که، بازی Jump Force شخصیتهای اصلی مانگاهای فانتزی و مبارزهای را در خود جای داده است، پس نباید منتظر حضور یک شخصیت از یک مانگای ورزشی یا درام باشیم. چرا که این کار بسیار دشوار است. حتی تصور اینکه نوجوانان ورزشکار در مانگای Haikyu یا Prince of Tennis با افرادی مثل Goku و یا Ichigo مبارزه کنند هم وحشتناک است.
گیم پلی
بازی مبارزهای Jump Force حالتی، سه در مقابل سه خواهد داشت و اینطور که پیداست شخصیتها به دنیای واقعی ما آمدهاند و قرار است در مکانهای معروف دنیا مبارزه کنند. دوربین بازی به عناوین مبارزهای که میشناسیم شباهت زیادی دارد و در کنار کیفیت این نما، المانهای مخصوصی را به خود اضافه کرده است، پس در واقع با نماهایی خاص و جدید رو به رو خواهیم بود.
در Jump Force شش مبارز به صورت 3VS3 در مقابل یکدیگر قرار میگیرند و باید در مکانهای آشنایی که میشناسیم، با هم مبارزه کنند، نکته جالب در رابطه با محیط مبارزه، سه بعدی بودن آن است و شما میتوانید در محیط به هر طرفی که دوست دارید حرکت کنید. هر زمین مبارزه شکل و شمایل خاص به خودش را دارد و مانند آنچه در بازی Injustice 2 شاهدش هستیم، هر زمین مبارزه چند حالت و چند طبقه هم خواهد داشت، علاوه بر همه اینها، صحنههای سینمایی جذاب و دلچسبی را هم در هنگام تغییر شکل محیط خواهیم دید.
همانطور که اشاره کردیم، زمین مبارزه بسیار وسیع است، و همین مسئله میتواند بازی را کمی برای بازیکنهایی که دوست دارند گوشه زمین بنشینند و دفاع کنند سخت کند. در سایر عناوین مبارزهای اگر به یک سمت تکیه کنید و به دفاع کردن ادامه دهید، احتمال دریافت ضربه بسیار پایین خواهد آمد، اما در بازی Jump Force همه چیز متفاوت است، به علت وسعت زیاد زمین مبارزه، راههای زیادی برای شکستن دفاع حریفتان خواهید داشت.
برخلاف عناوینی که چند مبارز را همزمان در بازی میآورند، در Jump Force هر کدام از شخصیتها به صورت نوبتی به مبارزه خواهند آمد. جالب تر این است که هر سه شخصیتی که انتخاب کردهاید یک نوار سلامتی خواهند داشت، پس برای پر شدن جانتان نمیتوانید شخصیت را تغییر دهید، چرا که فایدهای نخواهد داشت، هدف اصلی از جا به جایی شخصیتها استفاده از کومبوها و ضربات خاص آنها است که هر کدام در این بخش به نوع خاصی طراحی شدهاند. اینطور که پیداست یک قابلیت خاص هم در بازی وجود دارد، که به شما اجازه میدهد تا بتوانید یک برگشت به مبارزه خوب داشته باشید، قابلیت comeback به نوعی همان فینیشر یا سوپر کومبوای است که میشناسیم. اطلاعات زیادی از این قابلیت وجود ندارد اما اینطور که پیداست با فعال کردن آن، شخصیتهای بازی به قدرت نهاییشان دست پیدا میکنند، مثلا کوگو (Goku) به حالت Super Saiyan میرود و ناروتو (Naruto) روباه نه دم را آزاد میکند.
گرافیک
همانطور که از نمایشهای بازی و پایه و اساسش مشخص است، این عنوان، یک بازی مبارزهای ژاپنی بر اساس مانگا است و باید به اصولش پایبند باشد، بازی Jump Force در این مسیر بسیار موفق به نظر میرسد چرا که طراحی شخصیتها و مبارزان و بیرون آوردن آنها از دل کاغذ و طراحیشان به سبک و سیاق واقع گرایانه و همزمان تلفیق آن با هنر و طرحهای ژاپنی اصلا کار سادهای نیست. همانطور که مشخص است با عنوانی رو به رو هستیم که به اصولش بسیار پایبند است و این را میتوان در طراحی شخصیتها و سبک گرافیکی خاص بازی دید.
سیستم ساخت شخصیت
آخرین نکتهای که میتوان به آن اشاره کرد، ساخت یک شخصیت به دلخواه است. همانطور که میدانید سلیقه بازیکنها تغییر کرده است و حالا در عناوین مبارزهای هم میتوانیم یک شخصیت خاص برای خودمان بسازیم. قطعاً این یک اتفاق بسیار عالیست. شما میتوانید یک مبارز را به دلخواه خودتان بسازید و ضربات و کومبوهای آن را با تقلید از سایر مبارزان در بازی تکمیل کنید. این قابلیت در بازی Soul Calibur 6 هم وجود داشت، اما کمی دچار مشکل بود و هنوز جا برای بهتر شدن دارد، امیدواریم که در عنوان محبوب Jump Force، سیستم ساخت شخصیت به بهترین نحو ممکن اجرا شده باشد.